رونمایی از ۱۲۰عنوان کتاب دفاع مقدس با حضور مهرداد نیکو رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان

  • کد خبر: 7106
  • /
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - 9:39 ب.ظ
  • /
  • اخبار

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان:به مناسبت چهل و چهارمین هفته دفاع مقدس، در مراسم ویژه‌ای در روز پنج شنبه مورخ ۵شهریور ماه ۱۴۰۳با حضور مهرداد نیکو رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان، از یکصدوبیست عنوان کتاب دفاع مقدس رونمایی و از 52 نویسنده فعال در این حوزه تجلیل شد. 

کتاب‌های رونمایی شده شامل صد عنوان کتاب چاپی در قالب‌های مختلف از جمله شعر، خاطره، داستان و آثار مربوط به حوزه کودک بود. علاوه بر این، بیست عنوان کتاب صوتی نیز معرفی شد که نشان از توجه به فناوری‌های نوین در عرصه نشر و ترویج فرهنگ دفاع مقدس دارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان در این مراسم با مروری بر تاریخ معاصر ایران بیان داشت:دفاع مقدس موجب غرور، خود باوری و انسجام در مردم ایران شد، که همواره این ویژگی ها باید حفظ و تقویت شوند، به نحوی که با گذشت زمان موضوعات فوق به نسل کنونی منتقل شوند که ابزار آن هنر است ، سینما، تئاتر، موسیقی ، کتاب و… ولی کتاب زیر ساخت همه این حوزه های فرهنگی و هنری است. 

مهرداد نیکو افزود:کتاب ها موجب حفظ و اشاعه ارزش های دفاع مقدس می شود و آنچه در آن ایام پر افتخار رخ داده است به متن کتاب تبدیل شود و از طریق روش های جدید از جمله پادکست نشر داده شوند که این موضوع موجب تقویت فرهنگ دفاع مقدس شده که ما لازم است برای ادای دین به شهیدان انجام دهیم.  

در این مراسم افرازه شهاوند معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان، لوح سپاس اهدا شده سردار جاجتی مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان از تلاش ها و حمایت های مهرداد نیکو در پشتیبانی از برنامه های چهل و چهارمین سالگرد دفاع مقدس و ترویج فرهنگ دفاع مقدس تقدیر نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *