جلسه هماهنگی ستاد سرشماری عمومی کشاورزی 1403 استان خوزستان ویژه فرمانداران برگزار شد.

  • کد خبر: 7142
  • /
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - 11:26 ب.ظ
  • /
  • اخبار

جلسه هماهنگی ستاد سرشماری عمومی کشاورزی 1403 استان خوزستان ویژه فرمانداران ، با حضور فرمانداران شهرستان ها به عنوان مدیران اجرایی و آقای رحیمی نماینده و ناظر ستاد سرشماری کشور، روز شنبه مورخ ۲8 مهرماه در سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان برگزار شد.
در این جلسه آقای دکتر نیکو، رئیس سازمان و مدیر اجرای سرشماری استان ، به تاثیر بخش کشاورزی در سه حوزه تامین امنیت غذایی ، اشتغال آفرینی و سهم در تولید ناخالص داخلی اشاره نمودند.
ایشان با توضیح اینکه ،لازمه راهبری مناسب و برنامه ریزی دقیق در بخش کشاورزی آمار قابل اتکا و به روز است اظهار داشتند کشور ما در حوزه تولید آمار بویژه در بخش کشاورزی سابقه طولانی دارد و تاکنون ۵ سرشماری از سال ۵۲ به بعد برگزار شده است.از آنجا که سرشماری کشاورزی یک حرکت جمعی است برای آن فرمان از سوی رئیس جمهور محترم صادر می گردد ، سرشماری کشاورزی کاری مشترک بین فرمانداران به عنوان عوامل اجرایی ، مرکز آمار ایران و سازمان برنامه و بودجه کشور در نقش راهبری و سازمان جهاد کشاورزی است.

در ادامه ایشان به ارائه آمار استان خوزستان در زمینه تعداد بهره برداران و سطح زیر کشت در استان و رتبه اول یا دوم استان در بسیاری از اقلام کشاورزی پرداختند.اهمیت این آمار در توزیع منابع و تسهیلات ، توزیع نهاده نظیر بذر کود و سوخت ، توزیع بودجه برای زیرساختهای بخش کشاورزی و بطور کلی هر آنچه که منابع دولتی بخواهد به آن اختصاص یابد نمایان می شود.
مدیر اجرای سرشماری استان با اشاره به لزوم توجه ویژه فرمانداران محترم به مبحث تبلیغات و اطلاع رسانی و آماده سازی جامعه در راستای برگزاری سرشماری به بهترین نحو و استفاده از امکانات و ظرفیت های موجود در شهرستان ها تاکید کردند.
. در ادامه این جلسه، دکتر آقایی، معاون آمار و اطلاعات سازمان و قائم مقام مدیر اجرای سرشماری استان ، به اطلاعات مورد جمع‌آوری از پرسشنامه بهره‌ برداری كشاورزی ، شهر ها و آبادی های منتخب و غیر منتخب ، فرآیند جذب تامین نیروی انسانی برای سرشماری، تاريخ‌هاي كليدي سرشماري عمومي فرآیند اجرای مرحله سوم آموزش ویژه آمارگیران و کارشناسان خبره و لزوم همکاری فرمانداری های محترم شهرستان ها همانند گذشته ، نمودار سازمان اجرایی سرشماری و سمت های آن و همچنین تعداد رده های اجرایی و خودرو مورد نیاز عملیات میدانی اشاره نمودند.
ایشان در خصوص نحوه برگزاری کلاس های مرحله دوم جهت آموزش معاونین فنی و کارشناسان فنی و اجرایی در شهرستان ها و انعکاس اخبار آن توضیحاتی ارائه نموده و از دست اندرکاران برگزاری این کلاس ها تقدیر و تشکر کردند .
سپس فرمانداران و معاونین فرمانداری ها نظرات ، سوالات و چالش های خود را درباره سرشماری بیان داشتند و توضیحات لازم توسط آقای نیکو ، آقای آقایی ، آقای رحیمی نماینده و ناظر ستاد سرشماری کشور و آقای موسوی طلب ارائه نمودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *