بازدیدرییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان از مرکز جراحی محدود و درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان

  • کد خبر: 7059
  • /
  • ۲ مهر ۱۴۰۳ - 10:28 ب.ظ
  • /
  • اخبار

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان:مهرداد نیکو امروز، ۲۸ شهریور در بازدید از مرکز جراحی محدود و درمان ناباروری جهاد دانشگاهی خوزستان که به مناسبت سالروز تشکیل جهاددانشگاهی خوزستان انجام شد، اظهار کرد: در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی هم خدمات‌درمانی عمومی و هم تخصصی از جمله جراحی محدود و درمان پیشرفته ناباروری ارائه می‌شود. طی فعالیت ۲۰ ساله این مرکز همواره شاهد پویا بودن آن بوده‌ایم و یکی از پروژه‌های مهم برای سازمان برنامه بود.

وی با اشاره به فعالیت‌های مهم جهاد دانشگاهی خوزستان، ادامه داد: جهاد دانشگاهی خوزستان، در لبه فناوری است و شاهد اقدامات مهمی از جمله طراحی و تولید مته‌های حفاری و اقدامات مهم در حوزه شیمی و برق بودیم. این دستاوردها، ارزش‌آفرینی از دانش و پژوهش است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با اشاره به اهمیت جهاد دانشگاهی برای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، گفت: یکی از ‌ماموریت‌های سازمان برنامه، توسعه است و برای توسعه، ابزار و زیرساخت نیاز است. جهاد دانشگاهی مطمئنا دارای بسترهای ایجاد توسعه است.

نیکو با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی در حوزه‌های آموزش، پژوهش، فناوری و… مسئولیت اجتماعی دارد، عنوان کرد: ۹۵ درصد بودجه جهاد دانشگاهی خودگردان و تنها ۵ درصد دولتی است؛ هنر اصلی سازگاری میان مسئولیت اجتماعی و وضعیت مالی است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: جهاد دانشگاهی به نوعی دانشگاه نسل چهارم است. هر حرکت جهادی به معنای ورود به حوزه‌های جدید است. جهاد، به معنای ورود به حوزه‌های پر ریسک است چراکه مجموعه ریسک‌پذیری است.

وی با تاکید بر اعتماد به جهاد دانشگاهی بیان کرد: اعتماد سیستم به جهاد دانشگاهی بسیار مهم است و از این رو، مهمترین نظرسنجی‌های ریاست جمهوری و… توسط جهاد دانشگاهی انجام می‌شود. قابلیت علمی و کارشناسی جهاددانشگاهی باعث ایجاد این اعتماد شده است. همچنین در شرایطی که حساسیت وجود دارد گزینه اول برای انجام نظرسنجی، جهاد دانشگاهی است که نمونه آن را در برگزاری آزمون‌های استخدامی دیده‌ایم.

نیکو با بیان اینکه زنجیره ارزش جهاد کامل است، افزود: یکی از چالش‌های کنونی، بحث‌های مدیریتی است. مدیریت، کاری ساختاری است و از دانش مدیریتی جهاد دانشگاهی می‌توان در بررسی وضعیت استفاده کرد.

وی با بیان اینکه سه شورای برنامه‌ریزی، تامین و تحول اداری داریم، عنوان کرد: شورای برنامه‌ریزی به صورت منظم اجرا می‌شود و دستور کار آن مشخص است. شورای تامین نیز مسایل امنیتی را بررسی می‌کند اما در خصوص شورای تحول اداری می‌توان با کمک جهاد دانشگاهی و ارتقای وضعیت مدیریتی استان، شورای موثری تشکیل داد. عموما تغییر ساختار مدیریتی کار سختی است اما تغییر افراد راحت‌تر است. بنابراین به دنبال این هستیم که با مسایل مدیریتی عمقی‌تر برخورد کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *