جلسه شورای راهبری تحول اداری استان خوزستان برگزار شد.

  • کد خبر: 7023
  • /
  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - 7:22 ب.ظ
  • /
  • اخبار

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان:جلسه شورای راهبری تحول اداری استان باحضور استاندار خوزستان و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با سه دستور کار۱-تبیین تصویب‌نامه تشکیل شورای راهبری تحول اداری استان و تعیین نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان در دستگاه های اجرایی استان۲-تصمیم گیری در خصوص ارزیابی تکمیلی پذیرفته شدگان سه برابر ظرفیت آزمون استخدامی طرح شهید زین الدین(ره)۳-تعیین تکلیف تشکیلات جهاد کشاورزی در شهرستان جدیدالتاسیس کرخه،دزپارت و صیدون در محل سالن حوزه استاندار در تاریخ ۲۰ شهریور ماه برگزارشد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: اختیار نظارت بر موضوعات اداری و استخدامی دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و نهادهای عمومی غیردولتی به این شورا داده شده است.

مهرداد نیکو اظهارکرد: در جلسه شورای راهبری تحول اداری استان متعاقب ابلاغ مصوبه خردادماه هیات وزیران برگزار شد. در این مصوبه ظرفیت‌ها و اختیارات بسیار خوبی به استان‌ها داده شده است از جمله اینکه می توان در موضوع تشکیلات شهرستان های جدید التاسیس پیشنهادات دستگاه ها در راستای مقررات ، بررسی و به مراجع ذیصلاح ارسال نمود.

وی ادامه داد: مدیریت و نظارت بر برگزاری هرگونه آزمون در استان باید از طریق شورای راهبری تحول اداری استان انجام شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: در این جلسه پس از تبیین مصوبه، آزمون استخدامی زین‌الدین مطرح شد. در این آزمون استخدام ۱۵۰ نفر در نظر گرفته شده بود که ۱۳۰ از طریق آزمون و مابقی از طریق طرح نخبگان پذیرفته می‌شوند. این آزمون توسط جهاد دانشگاهی خوزستان برگزار شد و در مرحله ارزیابی تکمیلی و مصاحبه است.

نیکو با اشاره به یکی دیگر از اختیارات این شورا عنوان کرد: تشکیلات شهرستان‌های جدید کرخه، دزپارت و صیدون نیز مطرح شد. پس از استقرار مجتمع اداری ؛ سازمان جهادکشاورزی خوزستان در این شهرستان‌ها با ۱۸ پست مستقر خواهد شد. این مساله از مطالبات شهرستان‌ها بوده و اتفاق خوبی است. حضور ادارات شهرستانی، یکی از مطالبات اصلی بود که با این مصوبه محقق خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *