مهرداد نیکو رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان در شورای اداری از هدف گذاری برای اتمام ۲۸۷ پروژه در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

  • کد خبر: 6924
  • /
  • ۷ مرداد ۱۴۰۳ - 11:04 ب.ظ
  • /
  • اخبار

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان:در جلسه شورای اداری استان خوزستان که در ششم مردادماه۱۴۰۳برگزارشدمهرداد نیکو رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی به تشریح بودجه سال ۱۴۰۳ پرداخت.

ایشان با بیان اینکه این بودجه اولین بودجه برنامه هفتم توسعه است به برخی از ویژگی‌های این بودجه نظیر دو مرحله ای شدن تصویب بودجه، اختصاص اعتبار لازم برای جذب ۲۵ هزار نفر کادر درمان و همچنین اعتبار خاص برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم ، تامین اعتبار برای جذب ۷۰ هزار معلم و پیش بینی ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم و ۱/۵ میلیارد دلار ارز ترجیحی برای کالاهای اساس اشاره نمود.

وی ابراز داشت: برای نامین اعتبار فعالیت های فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی یک درصد از هزینه شرکت های دولتی برای اولین بار در تبصره ۱۳ قانون بودجه به موضوعات فوق اختصاص می یابد.
نیکو گفت:درآمدهای استانی با ۷۱ درصد به حدود ۴۹ هزار میلیارد تومان افزایش یافته که سهم درآمدهای مالیاتی ۴۷ هزار میلیارد تومان است .رشد درآمدهای استانی از متوسط رشد استان ها ۴ درصد کمتر است. رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان بیان کرد:با اشاره به طرح های ملی اعلام داشتند استان خوزستان دارای ۱۰۹ طرح ملی در قانون است . رشد اعتبارات عمرانی استانی شامل اعتبارات تمبک داراییهایی استانی، ۲۷ صدم درصد ارزش افزوده و ۳ درصد نفت حدود ۱۰ درصد و نزدیک به یک درصد بالاتر از متوسط استان ها رشد داشته است. با توجه به تعدد پروژه های استانی و رشد کمتر از تورم اعتبارات عمرانی لازم است حتی الامکان از تعریف پروژه جدید خود داری نمود و اولویت به اتمام پروژه های نیمه تمام داده شود. در همین راستا در شورای برنامه ریزی و توسعه هدف گذاری برای اتمام ۲۸۷ پروژه انجام شده است.

وی در خاتمه اظهار کرد: با توجه به اینکه حدود ۶۶ درصد اعتبارات عمرانی در طرح های ملی و حدود ۱۶ درصد در ردیف های متمرکز است از مدیران استانی خواستند از طریق وزارتخانه های ذی ربط پیگیری سهم استان از این اعتبارات باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته ها

دانلود